Wydział Edukacji Muzycznej

Pracownicy

dr Piotr Beciński
asystent

Piotr Beciński

dr
Absolwent UKW i AM Wydział Kompozycji, Teorii Muzyki i Reżyserii Dźwięku - Kompozycja. Doktor sztuki w dyscyplinie artystycznej Dyrygentura. Doświadczenie zawodowe obejmuje działalność dyrygencką, aranżacyjną, kompozytorską oraz organizacyjną w projektach artystycznych o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Jako dyrygent i aranżer realizuje projekty łączące tradycję muzyczną regionu z nowoczesnymi technologiami (VR, Dolby Atmos), co znajduje odzwierciedlenie w rozwijaniu u studentów umiejętności interpretacji dzieła muzycznego, pracy zespołowej, kreatywnego wykorzystania nowych mediów oraz krytycznego myślenia o kulturze.

Strona pracownika
prof. dr hab. Sławomir Czarnecki
profesor

Sławomir Czarnecki

prof. dr hab.
Zdobywca Fryderyka 2019. Jest laureatem 17 konkursów kompozytorskich krajowych i zagranicznych. Jego utwory są w repertuarze tak znanych wykonawców, jak skrzypkowie Krzysztof i Jakub Jakowiczowie, wiolonczelista Tomasz Strahl, Orkiestra Amadeus, Orkiestra Concerto Avenna, Orkiestra Kameralna Filharmonii Narodowej w Warszawie oraz Polski Chór Kameralny Schola Cantorum Gedanensis. Szereg utworów kompozytora wydało Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Wydawnictwo TONOS z Darmstadtu. Postać niezwykle ceniona i rozpoznawalna o czym świadczą nagrody i wyróżnienia takie jak: Srebrny Krzyż Zasługi (1996), Medal Komisji Edukacji Narodowej (2004), Odznaka „Zasłużony dla kultury polskiej” (2006), Srebrny Medal "Zasłużony Kulturze Gloria Artis" (2009), Złoty Krzyż Zasługi (2019).

Strona pracownika
dr Agnieszka  Czupryńska

Agnieszka Czupryńska

dr
Absolwentka AM Wydział instrumentalny - Altówka. Doktor sztuki w dyscyplinie artystycznej Instrumentalistyka. Altowiolistka zespołu Capella Bydgostiensis Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy.
dr Piotr Dąbrowski
adiunkt

Piotr Dąbrowski

dr
Dyrygent, aranżer, pianista akompaniator. Absolwent Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy (2003 r.) oraz Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy (2006 r.). Stopień doktora sztuk muzycznych w dyscyplinie dyrygentura uzyskał w 2014 r. na Wydziale Edukacji Muzycznej UKW w Bydgoszczy. Jego życie zawodowe związane jest ściśle z muzyką jazzową i rozrywkową. Od 2005 roku jest dyrygentem zespołów big bandowych działających w Pałacu Młodzieży. Doskonałe prowadzenie muzyków oraz wysoki poziom wykonawczy potwierdzają liczne nagrody zdobywane na zagranicznych i polskich festiwalach oraz konkursach muzycznych. Ważnym elementem kulturalnego życia miasta Bydgoszczy są regularne koncerty big bandów z zaproszoną gwiazdą muzyki jazzowej. Do tej pory zaproszenia przyjęli: Krystyna Prońko, Anna Serafińska, Henryk Miśkiewicz, Bernard Maseli oraz Jerzy Główczewski. W ostatnim projekcie płytowym udział wziął czołowy polski saksofonista – Maciej Sikała. Swoje umiejętności pianistyczne i aranżerskie wykorzystuje pełniąc rolę kierownika muzycznego w wielu projektach (m.in. na Ogólnopolskim Festiwalu pamięci Andrzeja Zauchy „Serca bicie” w Bydgoszczy). Aranżuje i koncertuje współpracując także z Filharmonią Pomorską im. I. Paderewskiego w Bydgoszczy. W swoim dorobku ma udział w projektach z takimi gwiazdami polskiej estrady jak: Krystyna Prońko, Igor Herbut, Grażyna Łobaszewska, Małgorzata Ostrowska czy Janusz Szrom. Jego pianistyczne doświadczenie sceniczne to również m.in.: praca pod batutą Krzesimira Dębskiego (rola pianisty podczas wszystkich edycji Festiwalu Piosenki i Ballady Filmowej w Toruniu), wieloletnia współpraca z „Eljazz Big Band”, udział w wybranych spektaklach w Teatrze im. W. Horzycy w Toruniu oraz w Teatrze Muzycznym w Toruniu (spektakl „Machiavelli”), liczne koncerty z Tomkiem Kamińskim (muzyka autorska, religijlna), turnieje Poezji Śpiewanej i Piosenki Aktorskiej, udział w roli akompaniatora w warsztatach wokalnych prowadzonych m.in. przez Elżbietę Zapendowską i Joannę Żółkoś-Zagdańską. Na Wydziale Edukacji Muzycznej UKW dzieli się wiedzą z zakresu harmonii oraz improwizacji jazzowej. Jest także akompaniatorem na zajęciach wokalnych z dr hab. Joanną Żółkoś- Zagdańską.

Strona pracownika
mgr Kamil  Jagodziński
asystent

Kamil Jagodziński

mgr
Absolwent AM Wydział instrumentalny - Perkusja. Jest nauczycielem klasy perkusji w Szkole Muzycznej w Górsku. Współpracuje z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną.
dr Justyna Jakubowska
adiunkt

Justyna Jakubowska

dr
Absolwentka AM Wydział instrumentalny - Fortepian. Doktor sztuki w dyscyplinie artystycznej Instrumentalistyka. Prowadzi aktywną działalność koncertową solo i jako akompaniator. Jako pedagog, z wieloletnim doświadczeniem w szkołach muzycznych, akompaniuje solistom na koncertach, na konkursach muzycznych, Masterclass i warsztatach. Doświadczenie to wykorzystuje na zajęciach ze studentami i uczniami Zespołu Szkół Muzycznych w Toruniu.
prof. dr hab. Alicja Janosz
profesor

Anna Janosz

prof. dr hab.
Specjalistka od zarządzania w kulturze. Aspekty marketingu, promocji, marki, zarządzania czy animacji w kulturze to jej najmocniejsza strona. Jest menadżerem kultury od ponad 30 lat, organizowała tysiące imprez kulturalnych, koncertów, spektakli, wystaw. Zdobywając doświadczenie menadżerskie, zaczęła dzielić sie swoimi przemyśleniami i w konsekwencji zajęła sie w sposób naukowy tymi nowymi subdyscyplinami kultury. W 1998 roku uzyskała tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, w 1999 roku w Akademii Muzycznej w Warszawie tytuł doktora sztuk muzycznych, a w roku 2003 w Akademii Muzycznej w Poznaniu uzyskała tytuł doktora habilitowanego sztuk muzycznych. Tytuł profesora odebrała z rąk Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego w maju 2011 roku. Posiada tytuł Master of Business Administration, który uzyskała na studiach w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Ukończyła również Podyplomowe Studia Chórmistrzowskie i Podyplomowe Studia Emisji Głosu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, a także Podyplomowe Studia Zarządzania Instytucjami Kultury w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Swoje życie zawodowe związała z aktywnością artystyczną oraz pracą menadżerską i akademicką. Jako dyrygent, ma na swoim koncie setki koncertów a cappella i dzieł kantatowooratoryjnych, głównie z okresu baroku. Jako naukowiec, dziesiątki artykułów w publikacjach zwartych z zarządzania i marketingu w kulturze, animacji kultury, a także historii amatorskiego ruchu muzycznego i procesów w nim zachodzących. Jako menadżer kultury, ogromne doświadczenie w zarządzaniu kulturą i organizacji imprez. Swoimi przemyśleniami, doświadczeniem i badaniami dzieli się ze studentami na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, w Akademii Muzycznej w Gdańsku, na przedmiotach: Promocja i marketing dóbr kultury, Komunikacja społeczna i organizacja imprez, Animacja kultury. Prowadzi też wykłady z Pedagogiki i Metodologii pracy naukowej. Wypromowała trzech doktorów i wielu magistrów.

Strona pracownika
dr Justyna Jażdżyl
adiunkt

Justyna Jażdżyk

dr
Ukończyła Państwowy Zespół Szkół Muzycznych im. Arthura Rubinsteina w Bydgoszczy, z wyróżnieniem za osiągnięcia pianistyczne. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu profesora Józefa Stompla, W macierzystej uczelni skończyła studia podyplomowe w zakresie kameralistyki fortepianowej. W roku 2015 również w katowickiej Akademii uzyskała stopień doktora sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka. Brała udział w ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach pianistycznych, m. in.: Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina dla dzieci i młodzieży w Szafarni, Konkursie Interpretacji Muzyki Francuskiej dla Pianistów w Łodzi, Międzynarodowym Konkursie Młodych Pianistów „Arthur Rubinstein in memoriam”, Konkursie na Stypendia Artystyczne TiFC w Warszawie. Szlifowała umiejętności pianistyczne na Międzynarodowych Mistrzowskich Kursach Pianistycznych. Od 2003 roku pracuje jako nauczyciel fortepianu na Wydziale Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych w Bydgoszczy. Prowadzi aktywną działalność koncertową jako solistka oraz kameralistka, występując w różnych składach instrumentalnych i na wielu scenach muzycznych, m.in.: w Filharmonii Pomorskiej im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy, w auli im. Bolesława Szabelskiego przy Akademii Muzycznej w Katowicach, w Sali Koncertowej Collegium Copernicanum w Bydgoszczy, w Towarzystwie Muzycznym im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy, w Ośrodku Kultury im. Fryderyka Chopina w Szafarni, w Sali Koncertowej Pałacu Młodzieży w Bydgoszczy, w sali koncertowej Pałacu w Ostromecku, w Sali Rotundowej Pałacuw Lubostroniu, w sali koncertowej Filharmonii w Szczecinie, w sali koncertowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina wWarszawie, w sali widowiskowej Teatru w Grudziądzu.W jej repertuarze znajdują się utwory polskich kompozytorów współczesnych jak np.W. Lutosławskiego, R. Twardowskiego, A. Koszewskiego, K. Serockiego i S. Kisielewskiego, których twórczość propaguje podczas koncertów na terenie całego kraju.

Strona pracownika
prof. dr hab. Arkadiusz Kaczyński
profesor, Dziekan

Arkadiusz Kaczyński

prof. dr hab.
Jest absolwentem kierunku Wychowanie Muzyczne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy (1994 r.) oraz zaocznie Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu na Wydziale Dyrygentury Chóralnej Edukacji Muzycznej i Rytmiki (1999 r.). Działalność dydaktyczną realizuje na bydgoskiej Uczelni od chwili ukończenia studiów. Jak twierdzi: „…duży wpływ na możliwość kontynuacji rozwoju jego zainteresowań problematyką chóralną na profesjonalnym poziomie, miały liczne koncerty Chóru Akademickiego WSP. Zwłaszcza pod kierunkiem prof. Sylwestra Matczaka podczas studiów i kilka lat później, w których aktywnie uczestniczył jako chórzysta, następnie jako asystent a z czasem jako dyrygent”. Współpracował dyrygencko z Chórem Akademickim UKW do 2002 roku, do czasu podjęcia pracy z Chórem Akademickim Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Z tym studenckim zespołem odbył w ostatnich latach szereg podróży koncertowych (Francja, Holandia, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Grecja, Szwajcaria, Austria, Litwa, Słowacja, Estonia, Finlandia, Turcja). W ubiegłym roku na 40 lecie Chóru wydano płytę FREEDOM z muzyką Duke’a Ellingtona. Jego działalność artystyczna to również w dużej mierze koncerty z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną. Wśród innych profesjonalnych placówek muzycznych są orkiestry z Warszawy, Gdyni, Gdańska, Zielonej Góry, Płocka oraz Bydgoszczy i Torunia ale najważniejsza z nich to Filharmonia Pomorska w Bydgoszczy. Dotychczas przygotowano na jej zlecenie 18 koncertów. W ostatnich latach w kręgu szczególnych zainteresowań jest twórczość wybitnego kompozytora angielskiego Johna Ruttera. Przygotował i wykonał kilkakrotnie jego Requiem, Gloria i Magnificat. Doświadczenia pedagogiczne i dyrygenckie nabywane na wielu płaszczyznach w ramach pracy dydaktycznej oraz działalności artystycznej, wykorzystuje na zajęciach ze studentami na Wydziale Edukacji Muzycznej. Prowadzi kształcenie dyrygenckie studentów w ramach przedmiotu Dyrygowanie oraz praktyczne w ramach przedmiotu Zespół wokalny. Do dyspozycji praktyk studentów jest również Chór Akademicki UMK w Toruniu. W dotychczasowych działaniach pedagogiczno-dydaktycznych stara się zaszczepiać i rozwijać artystyczne zamiłowania u swoich studentów. Jego dwoje studentów: mgr Paulina Pechmann (2019 r.) i mgr Piotr Beciński (2018 r.), kilkakrotnie prowadziło samodzielne koncerty Chóru podczas Festiwalu Akademickie Kolędowanie (Bydgoszcz) oraz z Orkiestrą Symfoników Bydgoskich m. in. na Festiwalu Muzycznych Interpretacji KONSTELACJE (Toruń, Brodnica). Dotychczas wypromował dwie doktorantki. Troje następnych doktorantów jest w trakcie procedury przewodowej. Swoje kolejne stopnie awansu artystycznego i naukowego uzyskiwał w Akademii Muzycznej w Poznaniu (2001 r., Kwalifikacje I stopnia w zakresie prowadzenia zespołów wokalnych i wokalnoinstrumentalnych oraz stopień doktora habilitowanego w 2010 r., na podstawie monografii Ave Maria w muzyce chóralnej dawnej i współczesnej). Procedura uzyskania tytułu profesora rozpoczęta w 2019 r. i zakończona pomyślnie w kwietniu 2020 r. oczekuje obecnie na podpis Prezydenta RP. Od 2010 roku jest kierownikiem badań statutowych w temacie „Muzyka chóralna kultur Wschodu i Zachodu”. Badania prowadził we współpracy z Fundacją Institutum Orientalium w Toruniu w której pełnił do 2016 r. funkcję kierownika Departamentu Kultury i Sztuki. Podjął również współpracę z Toruńskim Towarzystwem Muzycznym jako członek aktywny. Jest Prezesem, powołanego w 2015 roku Kujawsko-Pomorskiego Stowarzyszenia CANTIO, skupiającego członków Chóru Akademickiego UMK w Toruniu z długoletnim stażem śpiewaczym. Wśród pozamuzycznych zainteresowań jest żeglarstwo pełnomorskie oraz turystyka piesza i rowerowa. Ma dwoje dzieci i wnuczkę.

Strona pracownika
dr Beata Kamińska-Kłos
starszy wykładowca

Beata Kamińska-Kłos

dr
Jest absolwentką Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy na kierunku Wychowanie Muzyczne oraz Akademii Muzycznej im I. J. Paderewskiego w Poznaniu na Wydziale Dyrygentury Chóralnej Edukacji Muzycznej i Rytmiki. W roku 2005 uzyskała Stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie historii na Wydziale Nauk Historycznych i Społecznych w Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, praca napisana pod kierunkiem ks. prof. dra hab. Jerzego Pikulika. Od 1989 jest zatrudniona na Wydziale Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Nauczyciel akademicki, doświadczenia pedagogiczne w ramach pracy dydaktycznej wykorzystuje na zajęciach ze studentami prowadząc następujące przedmioty z szeroko pojętego nauczania humanistycznego: historia muzyki; rytmika z metodyką; emisja głosu; pieśń szkolna z akompaniamentem; współczesne systemy wychowania; zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne; teoria i metodyka edukacji muzycznej; pedagogika w edukacji; metodyka muzyki w szkolnictwie ogólnokształcącym; metodyka muzyki, zajęć artystycznych i dodatkowych. W ramach przedmiotów metodycznych jest opiekunem praktyk pedagogicznych realizowanych w szkolnictwie podstawowym i ponadpodstawowym. Beata Kamińska-Kłos brała aktywny udział w międzynarodowych i ogólnopolskich seminariach, konferencjach i sesjach naukowych. Jest organizatorką bądź współorganizatorką konferencji naukowych i metodycznych na Wydziale Edukacji Muzycznej UKW w Bydgoszczy. Jest autorką wielu artykułów poświęconych edukacji w szkole. Za swoje osiągnięcia naukowe zdobyła wiele nagród i wyróżnień. Posiada w swoim dotychczasowym dorobku ponad 50 publikacji i recenzji wydawniczych. Najważniejszą jest monografia wydana nakładem wydawnictwa muzycznego POLIHYMNIA, Lublin 2009 zatytułowana Teofil Tomasz Klonowski. Śpiewnik „Szczeble do nieba”. Studium źródłoznawczo-muzykologiczne. ISBN 978-83-7270-930-1. W dotychczasowej pracy nauczyciela akademickiego prowadziła zajęcia na 4 kierunkach studiów. Uczestniczyła w ponad 133 konferencjach naukowych w kraju i za granicą. Wygłosiła ponad 50 referatów. Do dnia dzisiejszego zrealizowała ponad 185 recenzji prac dyplomowych (licencjackich i magisterskich), w tym 100 jako promotor. Za swoją działalność naukową, dydaktyczną, organizacyjną i społeczną otrzymała odznaczenie za zasługi na rzecz rozwoju nauki: Srebrny Krzyż Zasługi (2013), Medal Komisji Edukacji Narodowej (2011). Dodatkowo posiada stopnień nauczyciela mianowanego – nadanego przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego, Szczecin (2001). W roku 2004 ukończyła Studia Podyplomowe w zakresie Emisji Głosu – Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Jest członkiem Związku Nauczycielstwa Polskiego (1993) i Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych (2004). Posiada w swoim dorobku 9 wyróżnień za najlepszą pracę licencjacką i magisterską. Organizuje wykłady otwarte nt. Zastosowanie flażoletu w edukacji muzycznej dzieci i młodzieży (2017-2019) oraz nt. Jak pracować z uczniem w klasach integracyjnych (2014). Od roku 2007 prowadzi audycje muzyczne dla dzieci w ramach ferii zimowych. W latach 2012-2018 przygotowywała merytorycznie studentów do czynnego udziału w Konferencji Kół Naukowych Edukacji Muzycznej w Akademii Muzycznej w Gdańsku. Jest pomysłodawczynią dwóch uczelnianych konkursów: 2010 – Chopin znany i mniej znany oraz 2012 – Paderewski znany i mniej znany. Organizowała spotkania studentów z wydawnictwami oferującymi podręczniki do Muzyki. Była osoba pomocną przy redagowaniu artykułów studentów (25) do następujących czasopism i wydawnictw: Muzyka. Historia. Teoria. Edukacja – Bydgoszcz (2013-2019); Wychowanie muzyczne (2017-2020); Kwartalnik Naukowy (2018); wydawnictwo Athenae Gedanenses – Gdańsk (2015). Jest promotorem pomocniczym. Jej zainteresowania naukowe dotyczą szeroko pojętej edukacji szkolnej (I, II, III etap nauczania), szkoła, nauczyciel, zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne oraz śpiewniki kościelne – XIX-wieczne, muzyka organowa, rozwój pieśni religijnej, rozwój polskiej muzyki religijnej na przestrzeni wieków. Obecnie przygotowuje podręcznik metodyczny dla studentów kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej zatytułowany Nauczyciel muzyki we współczesnym szkolnictwie ogólnokształcącym – metodyka nauczana przedmiotu oraz obowiązki i zadania nauczyciela.

Strona pracownika
dr Witold Kawalec
adiunkt

Witold Kawalec

dr
Ukończył studia w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w klasie fortepianu prof. Jarosława Drzewieckiego, z wynikiem bardzo dobrym, uzyskując tytuł magistra sztuki. Będąc na pierwszym roku studiów znalazł się w gronie inicjatorów Studenckich Festiwali Pianistycznych FORTE-PIANO, których był współorganizatorem oraz wielokrotnym wykonawcą. Swoje umiejętności poszerzał biorąc czynny udział w Międzynarodowych Mistrzowskich Kursach Pianistycznych w Dusznikach Zdroju, gdzie pracował pod kierunkiem prof. Tatiany Szebanowej i prof. Włodzimierza Obidowicza, oraz w kursach "Fryderyk Chopin in memoriam" w Słupsku gdzie pracował pod kierunkiem prof. Haliny Czerny-Stefańskiej i prof. Andrzeja Tatarskiego. W 1994 roku został laureatem Konkursu na Stypendia Artystyczne im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Brał udział w znaczących konkursach pianistycznych: IV Konkursie Pianistycznym im. Franciszka Liszta we Wrocławiu, Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy, w VII Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim w Darmstadt. W 2001 roku był jedynym polskim uczestnikiem XXXVI Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Franciszka Liszta w Budapeszcie. W 2004 r. ukończył Studia Podyplomowe w klasie fortepianu prof. Katarzyny Popowej- Zydroń. Od 1998 roku jest pracownikiem Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Juliusza Zarębskiego w Inowrocławiu, gdzie obecnie pełni funkcję kierownika sekcji instrumentów klawiszowych II stopnia. Jest również pracownikiem Wydziału Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, gdzie w latach 2016-19 pełnił funkcję Prodziekana. W 2011 roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych nadany przez Radę Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Gdańsku. Koncertował jako solista i kameralista w wielu miastach Polski, Niemiec, Serbii, Litwy i Norwegii. W 2013 roku został laureatem II miejsca w International Master Competition for Music Teachers w Warszawie, a w 2015 I miejsca na Międzynarodowym Konkursie Interpretacji Muzycznej w Przemyślu. W 2017 roku wziął udział w nagraniu płyty Radość dawania – Artyści dla Rotary, wykonując partię solową w Wariacjach na tematy Chopina na Trio jazzowe i orkiestrę smyczkową Konstantego Wileńskiego.

Strona pracownika
dr Piotr Komorowski
adiunkt

Piotr Komorowski

dr
Kompozytor i teoretyk muzyki. Jest absolwentem Wydziału Teorii Muzyki i Kompozycji w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie prof. Marka Jasińskiego. W 2010 roku obronił w Akademii Muzycznej w Krakowie pracę doktorską w zakresie kompozycji zatytułowaną " Utwór symfoniczny pt. 'Rozbłyski' jako przykład zastosowania CAC w moim języku kompozytorskim." Od 2003 r pracuje na Wydziale Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, a także w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st.im. Karola Kurpińskiego w Kutnie. W latach 2004-2008 był członkiem Koła Młodych ZKP. Od 2016 roku jest członkiem zwyczajnym Związku Kompozytorów Polskich. Od maja 2011 roku pełni funkcję prezesa Kujawsko-Pomorskiego Oddziału Związku Kompozytorów Polskich. Organizator i jeden z pomysłodawców Festiwalu Muzyki Współczesnej NOWA MUZYKA, odbywającego się od 2013 roku w Bydgoszczy. Jego utwory wykonywało wiele renomowanych zespołów. W ostatnim czasie skupia się na zagadnieniach związanych z wykorzystaniem komputerowo wspomaganej kompozycji (CAC) w procesie twórczym. Działa także jako tłumacz wolnego oprogramowania. Spolszczył programy tj. GNU Solfege, MuseScore i Frescobaldi. Odznaczony przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej” (2016). W 2010 roku Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej rekomendowało utwór „Rozbłyski” do wykonania podczas Światowych dni Muzyki „Zabrzeb 2011”. Laureat konkursu Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich (2007). Laureat II nagrody na V Międzyuczelnianym Konkursie na Fugę organizowanym przez Akademię Muzyczną w Bydgoszczy (2000) oraz stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2001).

Strona pracownika
prof. dr hab. Mariusz Kończal
profesor

Mariusz Kończal

prof. dr hab.
Profesor w dziedzinie sztuki muzyczne, dyrygent, pedagog, recenzent, juror konkursów muzycznych w kraju i za granicą, organizator wielu projektów artystycznych. Absolwent Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, a także Podyplomowego Studium dla Dyrygentów Chóralnych oraz Podyplomowego Studium Emisji Głosu przy Centrum Animacji Kultury w Warszawie, uczestnik licznych kursów z zakresu dyrygentury. W latach 1989-2017 związany z Wydziałem Dyrygentury, Jazzu i Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie pełnił funkcję prodziekana (2000-2004), a także Kierownika Zakładu Muzyki Sakralnej (2010-2014). W 2004 r. postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, nadano mu tytuł profesora sztuk muzycznych. Od 2011 r. związany z Wydziałem Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy (2011-2017 – umowy zlecenie, od 2017 – I miejsce pracy), gdzie od 1.10. 2019 r. pełni funkcję Kierownika Katedry Dyrygentury. Z prowadzonymi przez siebie zespołami zdobywał wiele sukcesów w kraju i za granicą . Aktualnie kieruje Bydgoskim Zespołem Wokalnym, a także Kujawsko-Pomorską Orkiestrą Kameralną. Ponadto jest zapraszany do realizacji ogólnopolskich projektów artystycznych. Oprócz tego jest założycielem Stowarzyszenia Musica Choralis , inicjatorem oraz dyrektorem artystycznym 2 znaczących, ogólnopolskich konkursów muzycznych: Ogólnopolskiego Konkursu Pieśni Pasyjnej w Bydgoszczy (od 2003 r.) i Ogólnopolskiego Konkursu Ars Liturgica w Katedrze Gnieźnieńskiej (od 2004 r.). W zakresie prac na rzecz edukacji szkolnej w latach 2006-2012 był koordynatorem Ogólnopolskiego programu Rozwoju Chóralistyki Szkolnej „Śpiewająca Polska” na zlecenie Narodowego Centrum Kultury w Warszawie, w 2019 r. zainicjował I Kujawsko-Pomorski Festiwal Muzyczny Dzieci i Młodzieży Szkolnej pod patronatem Kuratora Oświaty w Bydgoszczy. Jest jurorem krajowych i zagranicznych konkursów i festiwali muzycznych, recenzentem przewodów naukowych, przeprowadzanych w Akademiach Muzycznych i Uniwersytetach z ramienia uczelni, a także Centralnej Komisji ds. stopni i tytułów naukowych. Aktualnie na zlecenie Rady Doskonałości Naukowej w Warszawie opiniuje 2 dokumentacje o nadanie tytułu profesora w dziedzinie sztuki.
Anna Konopka
asystent

Anna Marta Konpoka

mgr
Choreografka, pedagożka tańca, twórczyni ruchu scenicznego, związana z Akademią Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy oraz Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego na Wydziale Edukacji Muzycznej, gdzie prowadzi zajęcia z tańca, ruchu scenicznego i rytmiki z metodyką. Założycielka i choreografka Akademickiego Teatru Tańca, z którym zrealizowała m.in. spektakle „adoW” (2024) oraz „BKO-ja?” (2025, choreografia i reżyseria). Współpracuje z instytucjami kultury, teatrami i chórami w całej Polsce – m.in. z Teatrem Szwalnia w Łodzi („Smuga cienia”), Mazowieckim Instytutem Kultury („To nie tak jak myślisz”), Polską Filharmonią „Baltica” w Słupsku („O Alaska, Madagaskar!”), Toruńską Orkiestrą Symfoniczną czy zespołami chóralnymi „Medicantares” oraz „Chamber Choir Bydgoszcz” (który w 2024 roku zdobył Grand Prix Polskiej Chóralistyki a autorem ruchu scenicznego była właśnie A.Konopka). Jako choreografka i twórczyni ruchu scenicznego zrealizowała liczne projekty teatralne, muzyczne i filmowe, m.in. choreografię do rewii „Retro Show – Rewia Burleski”, bajki muzycznej „Jaś i Małgosia” (reż. Karolina Pesta), musicalu akademickiego „Skrzypek na dachu” oraz ruch sceniczny do spektaklu dyplomowego „Herbert Ornitolog” (reż. Witold Szulc). Jej prace prezentowane były m.in. podczas Opolskiego Festiwalu Tańca, gdzie pełniła również rolę wykładowczyni (warsztaty z Broadway jazzu). Współtworzyła choreografię do filmu „Nędzarz i Madame” (reż. Witold Ludwik). Jej choreografie zdobywały nagrody, w tym II miejsce w Ogólnopolskim Turnieju Tańca „Fale, Loki, Koki” (2017) z zespołem Jagielski Dance Project. Autorka licznych inicjatyw edukacyjnych i popularyzatorskich – m.in. cyklu koncertów choreograficznych „Interpretacja – Ruch – Taniec” (od 2023), „Ruch na warsztat” (AM Bydgoszcz), warsztatów z operowania rekwizytem i stepowania oraz wydarzeń towarzyszących Międzynarodowemu Dniu Tańca (organizując również obchody na Wydziale Edukacji Muzycznej z zaproszonymi gośćmi) Współtworzyła projekt MIUD (Muzyczny Integracyjny Uniwersytet Muzyczny) jako choreografka i pedagożka. Brała udział w licznych szkoleniach, m.in. w paryskim Harmonic Dance Studio (2022) i Londyńskim "Pineaple Dance Studio". Prowadziła również autorskie warsztaty, m.in. „Ruch sceniczny osób z niepełnosprawnością” (Teatr Śląski, 2024) oraz „Ruch w muzyce chóralnej” w ramach Legnica Cantat 55 (2025). Jej praca artystyczna koncentruje się na łączeniu ekspresji ruchowej z muzyką i tekstem, tworząc przestrzeń dialogu pomiędzy ciałem, dźwiękiem i przekazem scenicznym.
mgr Tomasz Kotwica
adiunkt

Tomasz Kotwica

dr
Absolwent Wydziału Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza w Bydgoszczy. W swojej Alma Mater pracuje od 2016 roku prowadząc zajęcia w zakresie dyrygowania, prowadzenia zespołów oraz chóru. Jest dyrygentem i założycielem Chóru The Hoor (2010) oraz Chóru Maleńkiego (2012) działającego przy Miejskim Domu Kultury w Wągrowcu. Od roku 2008 prowadzi także Chór Nauczycielski im. Stanisława Moniuszki oraz Zespół Wokalny Echo. Jest dyrygentem Chóru Muzycznego Integracyjnego Uniwersytetu Dziecięcego na Wydziale Edukacji Muzycznej UKW w Bydgoszczy. Jest nauczycielem muzyki w Szkole Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Łeknie. Od roku 2011 jest wykładowcą w Gnieźnieńskiej Szkole Wyższej. W roku 2011 otrzymał Stypendium Rady Filii Fundacji Kultury Polskiej w Poznaniu i Regionalnego Obserwatorium Kultury Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu „W celu kontynuowania działalności dyrygenckiej w chórze The Hoor, oraz prowadzenia dalszej aktywnej działalności kulturalnej” Od roku 2013 jest organizatorem Koncertów Pamięci Poległych w Walce o Niepodległość oraz Wągrowieckich Spotkań Chóralnych. W 2017 roku został laureatem Honorowej Nagrody Miasta Wągrowca. Współpracując z Chórem Akademickim UKW przygotowuje dzieła kantatowo-oratoryjne, oprawę uroczystości akademickich oraz repertuar koncertowy i konkursowy Chóru. W swojej karierze dyrygenckiej koncertował w kraju i za granicą (Francja, Węgry, Niemcy, Belgia, Słowacja). Brał czynny udział w Międzynarodowych Sympozjach "Cantus choralis" Usti nad Labem w roku 2017 (temat: "Koncerty oratoryjne jako przykład kształcenia ruchu amatorskiego") oraz w roku 2019 (temat: Pieśni Polskie opr. K. Szymanowski, opr i ar. M. Bembinow. Interpretacja i problematyka wykonawcza). W 2020 roku została wydana płyta, „Historyczne Pieśni Ojczyste, Pieśni Polskie”, którą zrealizował w stulecie odzyskania przez Polskę Niepodległości.

Strona pracownika
mgr Michał Kuzimski
asystent

Michał Kuzimski

mgr
Absolwent AM Wydział Instrumentalny – Fortepian i studiów podyplomowych z Kameralistyki. Aktywny artystycznie jako solista i jako akompaniator towarzyszący wokalistom i chórom. Jest również nauczycielem akademickim w AM w Bydgoszczy i nauczycielem fortepianu w PSM w Chełmnie.
dr hab. Katarzyna Matuszak, prof. uczelni
prof. uczelni

Katarzyna Matuszak-Gołda

dr hab.
Absolwentka Wydziału Wokalno – Aktorskiego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Tam też uzyskała stopień doktora sztuk muzycznych. Na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie otrzymała stopień doktora habilitowanego. Przez wiele lat była solistką Opery Nova w Bydgoszczy. Występowała także na innych scenach operowych kraju, m.in. w Teatrze Muzycznym Roma w Warszawie , Teatrze Wielkim w Łodzi, Teatrze Muzycznym w Poznaniu. Zaśpiewała główne partie operowe m.in w:” Carmen”,” Otello”,” Opowieściach Hoffmana”,” Don Giovannim”, w operetkach:” Zemsta Nietoperza”,” Baron Cygański”, „Wesoła Wdówka” oraz tytułową rolę w musicalu” My Fair Lady”. Wcieliła się także w postać Marleny Dietrich w spektaklu muzycznym:” Jestem po to, żeby mnie kochać” Jest laureatką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Hamburgu. Za popularyzację muzyki Roberta Stolza – ostatniego króla walca, otrzymała złoty medal. Jest śpiewaczką, która wystąpiła w kilkunastu krajach Europy oraz Ameryki Północnej, m.in. w Chicago, Las Vegas, Hollywood. Oklaskiwano ją również w Libanie i Izraelu. W Londynie po koncercie charytatywnym na rzecz dzieci litewskich, osobiste podziękowania złożył jej ówczesny prezydent Litwy Vytautas Landsbergis. W Paryżu wystąpiła z koncertem z okazji inauguracji prezydencji duńskiej w Unii Europejskiej. W dniu wejścia Polski do Unii Europejskiej wykonała w Brukseli specjalnie na tę okazję przygotowany Recital Pieśni Krajów Unii Europejskiej. Na Wydziale Edukacji Muzycznej UKW prowadzi zajęcia z techniki wokalnej oraz interpretacji piosenki artystycznej i musicalu. Wychodząc naprzeciw zainteresowaniom swoich studentów, przygotowała i wyreżyserowała z ich udziałem wiele koncertów, m.in. spektakl muzyczny” Wieczór u Jeremiego” z okazji 100.lecia urodzin Jerzego Przybory, a także” Kobieta według Młynarskiego” – koncert z piosenkami Wojciecha Młynarskiego. W nadchodzącym roku akademickim przygotowuje wydarzenia –„Projekt Morrison”- przypominający twórczość legendarnego wokalisty The Doors, a także koncert – „Bydgoszcz miasto wielu kultur”.

Strona pracownika
prof. dr hab. Bernard Mendlik
profesor, Rektor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego

Bernard Mendlik

prof. dr hab.
Jest absolwentem Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy (obecnie Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy) i Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Kwalifikacje I stopnia uzyskał w dyscyplinie prowadzenie zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu (1999). Także w poznańskiej Akademii Muzycznej uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej – dyrygentura (2006). Dyrektor Instytutu Edukacji Muzycznej UKW w Bydgoszczy (2012-2015), a po przekształceniu Jednostki – Dziekan Wydziału Edukacji Muzycznej UKW w Bydgoszczy oraz Kierownik Katedry Dyrygentury na ww. wydziale. W latach 2008-2012 pełnił funkcję Prorektora ds. Organizacji i Rozwoju UKW w Bydgoszczy. Jego dorobek artystyczny koncentruje się na pracy z Chórem Akademickim UKW w Bydgoszczy. Uzyskał liczne nagrody i wyróżnienia, uczestnicząc w międzynarodowych i krajowych koncertach, konkursach oraz festiwalach chóralnych, m.in.: w Niemczech, we Włoszech, Szwecji, Słowacji, Belgii, Hiszpanii i na Malcie, w Danii i Austrii. Dla Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy przygotowuje partie chóralne wielkich form wokalno-instrumentalnych. Był doradcą językowym Chóru Radia Berlińskiego (Rundfunkchor Berlin) w trakcie przygotowań utworu Stabat Mater – K. Szymanowskiego, wykonywanego w Filharmonii Berlińskiej pod dyrekcja Sir Simona Rattle`a. Promotor 5 rozpraw doktorskich, recenzent w postępowaniach o nadanie tytułu profesora, przewodach habilitacyjnych i doktorskich w dyscyplinie sztuki muzyczne. Jest Dyrektorem Programowym Ogólnopolskiego Festiwalu Chórów Akademickich – Akademickie Kolędowanie, odbywającego się od 2008 roku w Bydgoszczy. Członek Jury na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach i festiwalach muzyki chóralnej. Członek Bydgoskiego Towarzystwa Naukowego. V-ce Prezes ds. sportu ASZ UKW w Bydgoszczy. W roku 2014 otrzymał tytuł profesora w dziedzinie: sztuki muzyczne. W 2014 r. ukończył również Podyplomowe Studia Master of Business Administration na Wydziale Finansów i Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku. Odznaczony Brązowym (2003) i Złotym Krzyżem Zasługi (2011). Honorowy Obywatel Miasta Wągrowca.

Strona pracownika
dr hab. Benedykt Odya
profesor uczelni

Benedykt Odya

dr hab.
Profesor uczelni w Katedrze Dyrygentury Wydziału Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Dziedzina: sztuki, dyscyplina: sztuki muzyczne. Prorektor ds. spraw studenckich i jakości kształcenia dwóch kadencji 2016-2024. Nauczyciel akademicki, dyrygent, multiinstrumentalista. Pasjonat instrumentów elektronicznych i systemów MIDI. Jego zainteresowania artystyczne i naukowe związane są z dyrygenturą, prowadzeniem zespołów muzycznych, szeroko pojętą edukacją muzyczną oraz wykorzystywaniem nowoczesnych technologii w sztuce muzycznej. Uściślając, większość dorobku artystyczno-naukowego związana jest z muzyką sakralną (ze szczególnym uwzględnieniem muzyki pasyjnej), realizacją wielkich form wokalnoinstrumentalnych, realizacją multimedialnych projektów artystycznych oraz zastosowaniem technologii cyfrowej w edukacji muzycznej i pracy dyrygenta. Dotychczas zrealizował samodzielnie z różnorodnymi zespołami muzycznymi województwa kujawsko-pomorskiego ponad 320 koncertów. Uczestniczył w ok. 62 konkursach i festiwalach muzycznych zdobywając na nich złote i srebrne medale, a także wyróżnienia i nagrody specjalne. Z Chórem Akademickim UKW uczestniczył w wielu prestiżowych konkursach muzycznych nie tylko w Polsce ale również za granicą, m.in. we Włoszech, na Malcie, w Hiszpanii, Niemczech, Austrii, Szwecji, Słowacji, Serbii, Belgi i Watykanie. Ponad 110 razy przygotowywał lub współpracował w przygotowaniu form oratoryjno-kantatowych. Ukoronowanie tego zakresu działalności artystycznej stanowi nagranie z Capellą Bydgostiensis i Chórem Akademickim UKW oraz wydanie przez Wydawnictwo UKW płyty CD i DVD J. Haydn Siedem ostatnich słów Chrystusa na Krzyżu oraz J. Rheinberger Stabat Mater. Od wielu lat współpracuje z ElJazz BigBand prowadzonym przez dra Józefa Eliasza. Najważniejszymi osiągnięciami tej współpracy jest, oprócz 17 wspólnie zrealizowanych koncertów, transmisja dla wszystkich stacji Polskiego Radia (2018) i wydanie płyty DVD Duke Ellington’s Sacred Concert (2020). Oddzielną działalnością artystyczną są realizowane od roku 2000 koncerty instrumentalne i wykonywanie aranżacji muzycznych z wykorzystywaniem współczesnych instrumentów elektronicznych. Do dnia dzisiejszego zrealizował ponad 90 takich projektów w Polsce, Grecji, Szwecji, Słowacji i we Włoszech, z których najważniejszy odbył się w 2007 w Ambasadzie RP w Oslo (Norwegia). Jest pomysłodawcą i kreatorem Dni Instrumentów Elektronicznych na UKW. Od roku 2001 realizuje również badania naukowe. Jako Młody naukowiec prowadził 8 tematów własnych. Brał czynny udział w 4 badaniach statutowych. Uczestniczył w ponad 165 konferencjach naukowych w kraju i za granicą. Wygłosił ponad 118 referatów i zrealizował ponad 86 warsztatów metodycznych. Uczestniczył w stażach artystyczno-naukowych w Bułgarii, Słowacji i Czechach. Prowadził wykłady i warsztaty dla studentów w Ukrainie, Litwie, Niemczech i Indiach. Posiada w swoim dotychczasowym dorobku ponad 47 publikacji oraz 34 recenzji wydawniczych. Najważniejszą z nich jest monografia wydana nakładem Wydawnictwa UKW Polskie pieśni pasyjne epoki średniowiecza i XVI w . – geneza, interpretacja, wykonawstwo w kontekście Lectio divina. Brał udział w 68 pracach jury konkursów muzycznych w kraju i za granicą. W dotychczasowej pracy nauczyciela akademickiego prowadził zajęcia na 7 kierunkach studiów. W zakresie dyrygentury i prowadzenia zespołów muzycznych wypromował 90 osób z których większość pracuje w zakresie zdobytych specjalności muzycznych. Wśród studentów i absolwentów są artyści i doktoranci, a także laureaci prestiżowych konkursów muzycznych. Zrealizował ponad 130 recenzji prac dyplomowych, w tym 23 jako promotor. Za swoją działalność artystyczną, naukową, dydaktyczną, organizacyjną i społeczną otrzymał: Brązowy Krzyż Zasługi (2009), Srebrny Krzyż Zasługi (2019), Medal Komisji Edukacji Narodowej (2011), Medal Prezydenta Miasta Bydgoszczy (2006), Srebrną Odznakę Polskiego Związku Chórów i Orkiestr (2008), Statuetkę Przyjaciel Fundacji Iskierka (2011), Zasłużony dla Kultury Polskiej (2016), 18 nagród Rektora Akademii Bydgoskiej/Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego i Listy Gratulacyjne Rektora UKW. Absolwent z wyróżnieniem: Zespołu Szkół Ekonomicznych w Starogardzie Gdańskim (1990-1994); Wyższej Szkoły Pedagogicznej/Akademii Pomorskiej w Słupsku (1994- 1999): magister wychowania muzycznego; Państwowej Szkoły Muzycznej II˚ im. I. J. Paderewskiego w Słupsku (1996-2000): muzyk instrumentalista – puzon; Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu (1999-2000): magister sztuki. Doktor sztuki w dziedzinie sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej dyrygentura – Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Instytut Edukacji Muzycznej (2008); doktor habilitowany sztuki w dziedzinie sztuk muzycznych dyscyplinie artystycznej dyrygentura – Akademia Muzyczna w Krakowie, Wydział Twórczości, Interpretacji i Edukacji muzycznej (2016). W roku 2004 ukończył Studia Podyplomowe w zakresie Emisji Głosu – Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, a w 2013 Studia podyplomowe w zakresie Zarządzania Projektami – Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu. Dodatkowo posiada stopnień nauczyciela mianowanego – Urząd Miasta Starogard Gdański (2003).

Strona pracownika
mgr Kamil Pater

Kamil Pater

mgr
Absolwent AM, Wydział Jazzu i Muzyki Estradowej - Gitara jazzowa. Nagrał 12 płyt, m.in. z Marią Peszek (współautor, aranżer i producent), ze Zbigniewem Wodeckim czy Contemporary Noise Sextet, wydawane w Denovali Records. Jego autorska płyta Dziki Jazz nagrana z Ireną Pater była nominowana do Fryderyków w kategorii Jazzowy debiut roku (2018). Jest autorem muzyki do spektakli teatralnych.
mgr Daniel Pradella
asystent

Daniel Pradella

mgr
Absolwent AM Wydziale Dyrygentury Jazzu i Edukacji Muzycznej – Wibrafon i Fortepian jazzowy. Koncertujący pianista i aranżer projektów artystycznych, m.in. Wokół ukrzyżowanego, Szukałem was, Fasolki – na chór, solistów, zespół instrumentalny.
dr, prodziekan ds. kształcenia Adam Skrętny
asystent

Adam Skrętny

dr, prodziekan ds. kształcenia
Gitarzysta, pedagog. Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku na Wydziale Gitary Klasycznej oraz Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy na Wydziale Edukacji Muzycznej. Ukończył studia podyplomowe o specjalności tyflopedagogika. Asystent na Wydziale Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Nauczyciel akademicki na UKW oraz nauczyciel gitary w Publicznej Szkole Muzycznej Pierwszego Stopnia w Górsku. Założyciel i nauczyciel klasy gitary w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla dzieci i Młodzieży Słabowidzącej i Niewidomej im. Luisa Braille’a w Bydgoszczy. Gitarzysta solowy jak i współpracujący z wieloma zespołami i orkiestrami o różnej stylistyce m.in. Orkiestrą Symfoników Bydgoskich oraz Orkiestrą Zbigniewa Górnego. Koncertmistrz cyklu Polska Akademia Gitary. Obecnie pełni funkcję Prodziekana ds. Kształcenia Wydziału Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

Strona pracownika
prof. dr hab. Katarzyna Sokołowska
profesor

Katarzyna Sokołowska

prof. dr hab.

prof. dr hab. Katarzyna Sokołowska jest chórmistrzem, profesorem na Wydziale Edukacji Muzycznej w Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, prowadzi propedeutykę dyrygowania oraz chór w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych Nr 1 w Warszawie. Jest wykładowcą kursów, ekspertem do spraw chóralistyki szkolnej. W latach 2013-2023 organizowała Ogólnopolskie Seminarium dla Chórmistrzów „Edukacja i wykonawstwo”. Pracuje jako juror konkursów chóralnych, ostatnio w VI Grand Prix Polskiej Chóralistyki im. S. Stuligrosza w Poznaniu oraz w XXXI Międzynarodowym Festiwalu Kolęd i Pastorałek im. K. Szwarlika w Będzinie. Z Chórem Mieszanym ZPSM Nr 1 wzięła udział w kilkudziesięciu konkursach chóralnych w kraju i za granicą zdobywając cenne nagrody - Grand Prix oraz Złote Dyplomy. Ważny sukces jej zespołu to nagroda Grand Prix oraz Excellent Golden Diploma w trzech kategoriach w konkursie „International Choir Festival and Competiton Gaudete Barcelona 2024 w Lloret de Mar i Barcelonie (w maju 2024 roku). Rok później, w 2025 roku, chór pod jej dyrekcją zdobył II miejsce i nagrodę publiczności w 14. World Choir Festival on Musical & Competition w Salonikach. Katarzyna Sokołowska otrzymała na tym konkursie nagrodę dla najlepszego dyrygenta. W jej dorobku znajdują się koncerty promujące muzykę polską na Litwie, Węgrzech, we Włoszech, w Rosji, Czechach, Słowacji, Austrii i Izraelu. Wielokrotnie występowała w Filharmonii Narodowej oraz w innych, prestiżowych salach koncertowych Warszawy – Studio koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, Operze Narodowej, w Sali Balowej Zamku Królewskiego, świątyniach – Archikatedrze Św. Jana, Katedrze Polowej Wojska Polskiego, Kościele Św. Krzyża. Dokonała nagrań utworów wokalno-instrumentalnych: Msza e-moll op.88 J. Elsnera, Msza góralska T. Maklakiewicza, Sonety Krymskie St. Moniuszki, Msza Niedokończona L. Janacka. W 2006 roku otrzymała odznakę honorową “Zasłużony dla Kultury Polskiej” oraz w 2009 roku Brązowy Medal "Zasłużony Kulturze Gloria Artis". 16 maja 2011 roku odebrała nominację profesorską.
Strona pracownika

mgr Lidia Stróżecka
asystent

Lidia Stróżecka

mgr
Absolwentka kierunku Wychowanie muzyczne w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Bydgoszczy, kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej w Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz studiów podyplomowych w zakresie muzykoterapii w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Na Wydziale Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego pracuje jako akompaniatorka na przedmiocie dyrygowanie, a także uczy studentów podstaw muzykoterapii i wykorzystania instrumentarium Orffa w procesie dydaktycznym. Przez wiele lat współpracowała z Zespołem Pieśni Dawnej UKW jako akompaniatorka i chórzystka. Swoje pedagogiczne i muzykoterapeutyczne pasje realizowała prowadząc zajęcia muzyczne w bydgoskich przedszkolach oraz zajęcia muzykoterapeutyczne w Bydgoskim Stowarzyszeniu Pomocy Osobom z Autyzmem i ich Rodzinom. Jest członkinią Polskiego Towarzystwa Carla Orffa. We współpracy z Miejskim Ośrodkiem Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z nauczycielami. W ramach Bydgoskiego Festiwalu Nauki organizuje warsztaty orffowskie dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych. Bierze udział w realizacji projektu „Muzyczny Integracyjny Uniwersytet Dziecięcy” prowadząc terapię muzyczną dla dzieci niewidomych.

Strona pracownika
mgr Krzysztof Sypek

Krzysztof Sypek

mgr
Dyrektor Publicznej Szkoły Muzycznej I stopnia w Kowalewie Pomorskim (nauczyciel dyplomowany, ekspert MEN ds awansu zawodowego, konsultant CEA), wykładowca Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, kontrabasista o bogatym doświadczeniu scenicznym i edukacyjnym. Absolwent Akademii Muzycznej w Bydgoszczy (kontrabas) oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (studia podyplomowe z zakresu zarządzania jakością, certyfikowany auditor) przez lata rozwijał swoje umiejętności, współpracując z prestiżowymi zespołami (orkiestry kameralne, orkiestry symfoniczne, zespoły jazzowe). Był właścicielem agencji artystycznych organizujących liczne koncerty w Polsce, Niemczech, Hiszpanii, USA dla zespołów i orkiestr muzyki klasycznej i rozrywkowej. Swoje doświadczenie jako muzyk kontrabasista zdobywał z takimi artystami jak Vadim Brodski, Brooks Ahron, Lindsay Hamilton, Sabine Groffmeier, Eva Leon i wielu innymi zespołami, jak Opera i Operetka na Zamku w Szczecinie, Capella Bydgostiensis, Filharmonia Zielonogórska, Toruńska Orkiestra Kameralna, Państwowa Orkiestra Kameralna w Słupsku, Filharmonia Koszalińska, Opera Nova w Bydgoszczy, Międzynarodowa Orkiestra Mozart Chamber Orchestra, Zespół muzyki dawnej Oratorion, zespół muzyki dawnej Intemperata oraz w licznych zespołach muzyki rozrywkowej takich jak Maria Rodriguez Band, koncerty z muzyką Anny German, M. Fogga, E. Piaff i innych. Przez kilka lat był kierownikiem zespołu muzycznego w firmie Celebrity Cruisses – Miami oraz właścicielem agencji artystycznych zajmując się organizacją koncertów muzyki klasycznej, rozrywkowej dla takich zespołów jak Polska Orkiestra Muzyki Filmowej, 4 Sound Quartet i wiele innych. Jego doświadczenie obejmuje również organizację wydarzeń muzycznych w ramach działalności Stowarzyszenia Miłośników Kultury (dyrektor czterech ogólnopolskich konkursów muzycznych i dwóch festiwali m.in. Festiwal Muzyki Polskiej Powiatu Golubsko-Dobrzyńskiego, Festiwal Muzyki Kameralnej w Kowalewie Pomorskim). Jako wiceprezes Stowarzyszenia Miłośników Kultury aktywnie kreuje wydarzenia kulturalne, wspiera rozwój młodych talentów oraz muzyczny obraz regionów, w których pracuje.

Strona pracownika
Prof. Anna Szarapka
prof. uczelni

Anna Szarapka

dr hab.
Anna Szarapka dr habilitowany, prof. uczelni, teoretyk muzyki, publicysta, prelegent, juror. Absolwentka teorii muzyki na Wydziale Kompozycji i Teorii Muzyki w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy oraz Podyplomowych Studiów Teorii Muzyki w Akademii Muzycznej w Warszawie. W 2010 roku na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie obroniła dysertację doktorską Władysław Walentynowicz twórca, pedagog i organizator życia muzycznego napisaną pod kierunkiem: prof. dr hab. Marka Podhajskiego. W 2023 roku uzyskała stopień doktora habilitowanego sztuki w dziedzinie sztuki w dyscyplinie artystycznej sztuki muzyczne nadany przez Senat Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku. Bierze czynny udział w konferencjach naukowych i sympozjach (w Bańskiej Bystrzycy, Bydgoszczy, Częstochowie, Gdańsku, Lublinie, Warszawie, we Wrocławiu). Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na muzyce polskiej XX i XXI wieku oraz życiu muzycznym regionu Pomorza i Kujaw. Ma w dorobku kilkadziesiąt artykułów naukowych, publikowanych na łamach m. in. takich wydawnictw jak: Akademia Muzyczna w Bydgoszczy, Gdańsku, Wrocławiu, UMFC w Warszawie, Akademia im. J. Długosza w Częstochowie. Jest autorką haseł biograficznych w słowniku Kompozytorzy polscy 1918-2000 pod redakcją Marka Podhajskiego, a także autorką biogramów w publikacjach nutowych i płytowych. W 2017 roku nakładem Wydawnictwa Akademii Muzycznej w Gdańsku ukazała się jej książka pt. Władysław Walentynowicz. Twórca, pedagog i organizator życia muzycznego. Jest ponadto współautorem i redaktorem okolicznościowych publikacji z okazji kolejnych jubileuszy powołania Państwowego Zespołu Szkół Muzycznych im. Artura Rubinsteina. Pracuje na stanowisku profesora uczelnianego na Wydziale Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Ma wieloletnie doświadczenie w nauczaniu historii muzyki, literatury muzycznej, form muzycznych, a także kształcenia słuchu, zasad muzyki i harmonii w szkolnictwie muzycznym II stopnia. Jest autorką materiałów edukacyjnych do historii muzyki opublikowanych na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej Ministerstwa Edukacji i Nauki. W 2002 roku otrzymała uprawnienia egzaminatora maturalnego z historii muzyki. Wśród jej uczniów są laureaci ogólnopolskich i międzynarodowych olimpiad i konkursów z teorii i historii muzyki (Warszawa, Łotwa, Litwa i Estonia, Słowenia). Bierze udział w pracach komisji jurorskich w Olimpiadzie Artystycznej w sekcji muzyki na etapie okręgowym. Uczestniczyła także w pracach jury Międzynarodowych Olimpiad Muzycznych w Rydze, Kłajpedzie, Talinnie i Ljubljanie na etapie polskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Jest organizatorką sympozjów i konferencji popularno-naukowych adresowanych do młodzieży oraz cyklów koncertowych Promocja Młodych Talentów i Koncerty Młodych Wirtuozów. Jako publicysta i prelegent aktywnie współpracuje z regionalnymi instytucjami kulturalnymi, prowadzi konkursy i koncerty festiwalowe. Jako wiceprezes (od 1994 r.) i prezes (od 2020 r.) Towarzystwa Mozartowskiego w Bydgoszczy, wraz z Państwowym Zespołem Szkół Muzycznych w Bydgoszczy, Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Centrum Edukacji Artystycznej, jest współorganizatorem Międzynarodowego Konkursu dla Młodych Pianistów Arthur Rubinstein in memoriam. Za pracę na rzecz kultury i edukacji otrzymała liczne odznaczenia, m.in.: Zasłużony Działacz Kultury (2000), Brązowy medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis (2023), Nagrodę I stopnia Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie (2020), Nagrodę Prezydenta Miasta Bydgoszczy za osiągnięcia w dziedzinie edukacji (2021), Medal Prezydenta Miasta Bydgoszczy Za szczególne zasługi dla Miasta Bydgoszczy (2023), Nagrodę Za twórczy wkład w kulturę chrześcijańską (2023).
dr Jacek Szczepański
adiunkt

Jacek Szczepański

dr
Pochodzi z Włocławka. W roku 2008 ukończył z wyróżnieniem Wydział Dyrygentury Chóralnej i Edukacji Muzycznej na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Rok później uzyskał tytuł magistra sztuki na Wydziale Instrumentalnym w klasie fortepianu dr Mariusza Klimsiaka. Od 2012 roku zajmuje stanowisko asystenta na Wydziale Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Pracuje także jako nauczyciel i akompaniator w Zespole Szkół Muzycznych we Włocławku. Koncertuje jako solista i kameralista.

Strona pracownika
Monika Walerowicz
profesor

Monika Walerowicz

prof. dr hab.
Wybitna polska mezzosopranistka, profesor Uniwersytetu z wieloletnią karierą na międzynarodowej scenie operowej. Ukończyła studia na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, zdobywając tytuł magistra zarówno w zakresie altówki, jak i wokalistyki. W 2001 roku uzyskała doktorat, a w 2019 roku stopień doktora habilitowanego w zakresie sztuki muzycznej na Akademii Muzycznej w Poznaniu. W bieżącym roku uzyskała tytuł profesora sztuk muzycznych. W swojej karierze artystycznej współpracowała z wieloma renomowanymi teatrami operowymi, zarówno w Polsce, jak i za granicą, w tym m.in. w Niemczech, Austrii, Portugalii i Polsce. Zadebiutowała w roli Dama w Makbecie G. Verdiego na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi w 1999 roku. Później była związana z takimi teatrami jak Staatstheater Kassel, Niedersächsisches Staatstheater Hannover, Landestheater Linz, Staatsoper Hannover, Teatr Państwowy w Linz, czy Teatr Muzyczny w Monastyrze. Od 2009 roku jest solistką w Staatsoper Hannover, gdzie występowała w wielu uznanych rolach, takich jak Octavian w Der Rosenkavalier R. Strauss, Waltraute w Walkirii R. Wagnera, Herodiada w Salome R. Strauss, Brangäne w Tristanie i Izoldzie R. Wagnera, czy Dorabella w Cosi fan tutte W.A. Mozarta. Współpracuje również z takimi instytucjami jak: Filharmonia Pomorska, Bałtycka, Śląska, Poznańska, Krakowska, Casa da Musica w Porto czy Centro National de las Artes w Meksyku. Otrzymała liczne nagrody na konkursach wokalnych, w tym: I nagroda na Konkursie Wokalnym im. Jana Paderewskiego w Bydgoszczy (1996), I nagroda i pięć nagród specjalnych w kategorii głosów żeńskich na Międzynarodowym Konkursie im. Ady Sari w Nowym Sączu (1999), Grand Prix Paderewski na Konkursie Wokalnym im. Jana Paderewskiego w Bydgoszczy (1999), I nagroda w kategorii głosów żeńskich na Międzynarodowym Konkursie im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (2000). Jako pedagog, prof. Monika Walerowicz prowadziła kursy mistrzowskie, m.in. w ramach VII Międzynarodowej Sesji Naukowej w Bydgoszczy, a także była jurorem Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari. Jej współpraca międzynarodowa obejmowała nie tylko angaże artystyczne, ale także edukacyjne, w tym wspólne projekty z Uniwersytetem Yonsei z Seulu/ Korea Południowa.

Strona pracownika
dr Anna Wilk
asystent

Anna Wilk

dr
Absolwentka AM Wydział Wokalno – Aktorski. Doktor sztuki w dyscyplinie artystycznej Wokalistyka. Wokalistka koncertująca, solistka filharmonicznej orkiestry Capella Bydgostiensis, laureatka nagrody za wybitne osiągnięcia artystyczne, naukowe i edukacyjne w roku 2023 na IV Międzynarodowym Konkursie "Muzyczne Orły" w dziedzinie sztuki muzyczne. Uczestniczy w konferencjach, wygłasza referaty na temat problemów wykonawczych wykonywanych literatury wokalnej.
dr hab. Radosław  Wilkiewicz
profesor uczelni

Radosław Wilkiewicz

dr hab.
Absolwent AM, Wydział Wychowania Muzycznego - Prowadzenie zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych i Wydział Wokalno-Aktorski. Doktor i doktor habilitowany sztuki w dyscyplinie artystycznej Dyrygentura. Dyrygent Chóru Politechniki Koszalińskiej Canzona oraz Chóru Pomerania Cantat Dziecięcej Akademii Chóralnej w Koszalinie. Dyrektor artystyczny i twórca Bałtyckiego Konkursu Chórów Pomerania Cantat Koszalin-Słupsk, Prezes Stowarzyszenia Pomerania Cantat w Koszalinie, dyrygent dzieł instrumentalnych oraz wokalno-instrumentalnych z chórami i Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Koszalińskiej. Ma na koncie wiele nagród ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów chóralnych.
dr Marlena Winnicka
starszy wykładowca

Marlena Winnicka

dr
Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o sztuce, pianistka i teoretyk muzyki. Jest absolwentką Wydziału Kompozycji i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Gdańsku (Pedagogika Instrumentalna w klasie prof. W. Wiesztordta). Od 1999 roku pracuje na Wydziale Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, obecnie na stanowisku adiunkta, a także w Zespole Szkół Muzycznych im. K. Szymanowskiego w Toruniu. W 2008 roku obroniła pracę doktorską na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, uzyskując tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie sztuki. Jest autorką dwóch książek: Konrad Pałubicki – człowiek i twórca oraz Jan Michał Wieczorek (1904-1980) – toruński pedagog, dyrygent i kompozytor oraz szeregu artykułów dotyczących muzyki XX wieku. Ponadto jest redaktorem cyklicznej publikacji Wydziału Edukacji Muzycznej pt. "MUZYKA. Teoria. Historia. Edukacja", a także współredaktorem kilku publikacji. Uczestniczyła w konferencjach i sympozjach naukowych w kraju (m. in. w Gdańsku, Katowicach, Słupsku) i za granicą (w Bańskiej Bystrzycy – Słowacja, czy Dyneburgu – Łotwa). Jest członkiem Bydgoskiego Towarzystwa Naukowego, sekretarzem Katedry Teorii Muzyki IEM i autorką wielu artykułów dotyczących przede wszystkim polskiej muzyki współczesnej, publikowanych na łamach takich wydawnictw, jak: Akademia Muzyczna w Gdańsku, Akademia Muzyczna w Katowicach, Pomorska Akademia Pedagogiczna w Słupsku, Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego czy Bydgoskiego Towarzystwa Naukowego.

Strona pracownika
mgr Arkadiusz Zborowski
asystent

Arkadiusz Zborowski

mgr
Absolwent AM Wydział instrumentalny - Fortepian. Doświadczenie dydaktyczne zdobywa pracując jako nauczyciel gry na fortepianie i akompaniator w Szkole Muzycznej I stopnia w Nakle nad Notecią jak i na Wydziale Edukacji Muzycznej UKW w Bydgoszczy, a także koncertując jako akompaniator w wieloosobowych projektach artystycznych (chór, orkiestra).
dr hab. Joanna Żółkoś-Zagdańska
starszy wykładowca

Joanna Żółkoś-Zagdańska

dr hab.
Wokalistka, pedagog, absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, specjalność – Wokalistyka Jazzowa. Działalność artystyczną rozpoczynała z grupą Consonans, będąc uczennicą liceum muzycznego (klasa trąbki) w Łodzi. W tym okresie nagrała także swoje pierwsze solowe interpretacje oryginalnych utworów z orkiestrą radiową pod dyr. H. Debicha. Na studiach w Katowicach podjęła współpracę z kompozytorem, aranżerem, pianistą Adamem Żółkosiem. Efektem ich wspólnej inspiracji było zrealizowanie kilkudziesięciu nagrań archiwalnych emitowanych w PR- program I, III i TVP. Koncertowała w kraju i zagranicą z towarzyszeniem m. in: poznańskiej orkiestry radiowej pod dyr. Z. Górnego, Alex Bandem pod dyr. A. Maliszewskiego, Big Warsaw Bandem pod dyr. S. Fiałkowskiego, Kukla Bandem pod dyr. Z. Kukli, wykonując repertuar jazzowy, musicalowy, oryginalny repertuar dedykowany jej przez wybitnych polskich twórców(A.Żółkoś, J.Wołek, J.Holm, M. Skolarski, J. Bukowski, A. Mogielnicki i inni). Wokalne interpretacje doceniało jury na festiwalach muzycznych oraz publiczność, słuchacze, radiowych i telewizyjnych list przebojów (Rękawiczki, Idę va banque, Kolorowa mgła, Moja samba, Spokój, Prześnij, Ścieżka pośród drzew itd.). Piosenki i standardy jazzowe w jej wykonaniu zostały zarejestrowane na płytach winylowych oraz CD wydanych przez m. in.: Polskie Nagrania, Pomaton, Akademię Muzyczną i Fundację Konsonans w Bydgoszczy i innych wydawców. Jest wykładowcą na Wydziale Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego i Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Obecnie koncertuje, jest konsultantem wokalnym na kursach, warsztatach, zasiada w jury, realizuje nowe projekty wokalne . Jej studenci i absolwenci są laureatami konkursów międzynarodowych, ogólnopolskich.

Strona pracownika
dr Szymon Łukowski
adiunkt

Szymon Łukowski

dr
Saksofonista, klarnecista, flecista, kompozytor, aranżer, bandleader. Absolwent Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku w klasie saksofonu w klasie M. Sikały (2014) i Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie klarnetu A. Dudzińskiego (2010) Laureat wielu nagród, m.in.: Grand Priv na konkursie Petersburska Wiosna 2019, I miejsce w kategorii Solista na Blue Note Poznań Competition (2014), Nagroda dla najlepszego instrumentalisty XVI Przeglądu Młodych Zespołów Jazzowych I Bluesowych Gdyńskiego Sax Clubu (2013), dla najlepszego Instrumentalisty XIII Festiwalu Big Bandów w Nowym Tomyślu (2008) oraz II nagrody na Student Jazz Festival w Bydgoszczy z grupą Walking Quartet (2009). Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2011), oraz trzykrotnie Stypendium Artystycznego Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego (2013, 2015, 2019). Aktualnie współtworzy grupy: Szymon Łukowski Quintet, Piotr Lemańczyk Quartet, Orange Trane, Michał Gozdek Quartet, Jan Konop Big Band, Eljazz Big Band. Występował u boku takich wykonawców jak Jerzy Małek, Cezary Paciorek, Jan Smoczyński, Maciej Sikała, Marcin Gawdzis, Przemek Dyakowski, Krystyna Stańko, Piotr Lemańczyk, Zbigniew i Jacek Namysłowscy, Ilona Damięcka, Adam Żuchowski, Tomasz Sowiński, Jan Freicher, Dominik Wania, Adam Lemańczyk, Stanisław Soyka, Kasia Kowalska, Wojciech Pulcyn, Przemysław Jarosz, Sebastian Frankiewicz Paweł Dobrowolski, Tyler Hornby, Kristian Alexandrov, Bartosz Pernal, Maciej Kądziela, Łukasz Ojdana, Michał Tokaj czy Aga Zaryan. Szymon Łukowski jest także autorem muzyki do kilku spektakli teatralnych, m.in. spektaklu "Zjednoczenie Dwóch Korei" J. Pommerata w reżyserii Łukasza Gajdzisa, skomponowanej wspólnie z Tomaszem Lewandowskim. Wybrana dyskografia: Szymon Łukowski Quartet - Short Sketches (2020), Orange Trane feat. Eskaubei - Wolność (2019), Agnieszka Małecka Quintet - In search of... (2018), Józef Eliasz i Eljazz Big Band - Po Katastrofie. Muzyka Krzysztofa Komedy (2017), Szymon Łukowski Quintet - Hourglass (2017), Józef Eliasz i Eljazz Big Band - Kolędy i Pastorałki (2016), Tomasz Łosowski Acoustic Trio feat. Szymon Łukowski & Piotr Lemańczyk (Soliton, 2015), Szymon Łukowski Quintet - Szymon Łukowski Quintet (Soliton, 2014), Piotr Lemańczyk Quartet North - Baltic Dance (Soliton, 2014), Marcin Gawdzis Quintet - Shadows of Autumn (Soliton, 2013), Jan Freicher & Symphonic Fusion - The Vega Concert (2015).

Strona pracownika